- For ca to måneder siden måtte jeg handle ny tørketrommel. Det husker sikkert de fleste av dere. I den forbindelse bestilte jeg noen deler til kjøleskapet mitt. En eller annnen klossmajor (meg) hadde klart å miste et stykk syltetøyglass fra øverste hylle til nederste (av glass) med det resultat at den gikk i tusen knas...f....
- Jeg avtalte med selgeren (forøvrig en særdeles "hyggelig" gråhåret og snill gammel bergenserdame som var mer enn villig til å selge meg en splitter ny og dyr trommel) at hun skulle ringe meg så snart hun hadde bestilt delene og når de var kommet. Alt vel, hun ringte dagen etter og sa at delene var bestilt, et stk glassplate og en stk grønnsakskuff som også knakk.
- Siden jeg ikke har hørt noe stakk jeg like godt innom for å sjekke. Damen var på jobb og jo da, varene var kommet de, de hadde ligget her leeeeeeeenge.
- Skulle ikke du ringe meg da?
- Null svar.
- Men du hva med den skuffen da?
- Nei den fikk jeg ikke tak i?
- Ehhh, hvorfor ikke?
- Nei, det er ikke mulig å skaffe reservedeler til kjøleskapet. Bare flaks at du har fått platen og håndtaket du fikk av meg sist gang hadde heller ikke vært mulig å skaffe.
- Neivel, men er det ikke litt rart at dere selger kjøleskap uten mulighet til å skaffe reservedeler da...
- Ehh, jo det er det.
- Du forresten, jeg er ikke spes fornøyd med det kjøleskapet, kan du foreslå noen andre. Hva med det fra Samsung. Hvordan virker det?
- Nei, det vet jeg ikke helt?
- Eh, neivel, men jobber ikke du her da?
- Ikke noe svar.
- Men du, siden jeg har hatt så j.. mye trøbbel med dette kjøleskapet, jeg kunne godt tenke meg å kjøpe et nytt men med noe rabatt. Kan du ordne det?
- Eh, nei, eller kanskje. Jeg skal sjekke.
- Hun kommer tilbake og forteller meg at det kjøleskapet jeg så på har de ikke inne, men det skulle vært her 8. sept 2010 og nå er det 28. desember. Jeg aner ikke når det kommer...
- Ok, kan jeg kjøpe utstillingsmodellen da?
- Nei, vanligvis ikke, men jeg skal sjekke. Hadde du handlet stort og mer enn en ting kunne jeg gitt deg rabatt.
- Fint sier jeg, jeg har jo kjøpt alle mine hvitevarer hos dere siste 5 årene, det skulle dermed bli 5 stk det. Du kan jo bare sjekk PCen.
- Nei vet du, det har jeg ikke tid til. Det ville tatt meg minst to timer å søke opp.
- Jeg ga opp å forfølge den videre. Hun går for å sjekke rabatter med en annen.
- Jeg venter og venter.....
- Hei du, du kan få den til rabatt. Jeg slår av 900 kr., men det er en liten bulk i det.... og jeg taper penger da altså.
- 900 kr - det var jo ikke et spesielt godt tilbud. Dessuten jeg tror ikke på at du har så liten avanse.
Da kommer stjernekommentaren:
- Vet du, jeg hater når kunder forteller meg hvor mye avvanse vi har. Jeg bare slår opp på skjermen her og ser det.
- Hva skal man si....ingenting - bare holde kjeft og tusle ut. Noen lærer bare ikke.
Dette er andre gang jeg skriver om denne personen og egentlig er det hele ganske morsomt og underholdende. Dama kan ingenting om hvitevarer eller elektronikk, men selger likevel. Hvor mye aner jeg ikke. Ikke holder hun det hun lover heller. Så hvorfor går jeg ditt...? Jo pga underholdningen seff :-)
Et par råd:
- Ikke kjøp kjøleskap av typen "Point". Det er dyrt, dårlig og umulig å skaffe reservedeler til.
- Trenger du underholdning, vel ring meg så skal jeg fortelle hvilken butikk du skal oppsøke...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar